OPLEGGERS

Robuust, efficiënt, al dan niet voorzien van een inventief mechanisch of hydraulisch stuursysteem. ESVE bouwt opleggers in alle soorten en maten. Een greep uit door ons gerealiseerde projecten:


Een geïsoleerde enkelassige cityoplegger. De zeer complete oplegger is voorzien van skirts, een ESVE iso-opbouw en een grote achtersluitende laadklep. Door de 'aggresieve' besturing volgt de oplegger vrijwel het spoor van de trekker. Om het geheel af te maken zijn aluminium wielen gemonteerd.




Een 2 -assige semi-dieplader waarbij met tot de nek kan overrijden. De oplegger is voorzien van een hydraulisch gestuurde 2e as en heeft spanpunten in de randbalken. Tevens is de oprijbrug en de stijgende delen van de vloer voorzien van roosters. In de kopstraal is een electrische lier aangebracht.




Een 3 assig kipopleggerchassis speciaal voor een gietasfalttank.




Een 2-assige oplegger voor Ruiter Baustrassen in Bocholt (D). De oplegger is voorzien van een kraangoot en wordt ingezet voor het transport van rijplaten. Weer een mooi stukje maatwerk.




De inmiddels bekende Beavertail-opleggers van Kennis Transport en Rabelink komen ook uit de koker van ESVE Special Trailers. Inmiddels hebben we de versie 2.0 uitgeleverd. Voor een duidelijker uitleg zie het volgende filmpje.




De tweede naar Zweden geleverde B-double combinatie. Deze combinatie is uitgevoerd met een middenoplegger waarvan het asstel onder de oplegger kan schuiven en waarop aan de achterzijde een schotel gemonteerd is. Van beide opleggers zijn de asfalttanks kippend uitgevoerd en hydraulisch verschuifbaar waardoor het zwaartepunt van de tanks bij transport op de meest gunstige plek ligt. De tanks zijn voorzien van vergrendeling waardoor ze voldoen aan de eisen voor ladingszekering. De beide geleverde combinaties voldoen uitstekend in het zware Noordelijke klimaat.




3 assige naloopgestuurde semi-dieplader met wielkuilen.




1 assige haakarmoplegger. De Palfinger haakarm is verzonken gemonteerd zodat de rolhoogte even hoog is als bij een motorwagen. Van deze oplegger zijn inmiddels meerdere exemplaren geleverd voor diverse Europese landen waaronder Frankrijk, Engeland, Duitsland en uiteraard Nederland. Voor deze voertuigen zijn ook de trekkers door ESVE aangepast.




1 assige BE-oplegger met diverse unieke opties. De oplegger is voorzien van een schuifdak, Versus-slider zijwanden dus volledig openen zonder rongen en planken die in de weg zitten en eenvoudig door 1 enkele handgreep. Tevens is de oplegger voorzien van Strap-to-go spanbanden. Ook de ombouw van de trekker en de zeilen incl. alle reclame is door ESVE verzorgd.




2 Assige oplegger voor transport van voertuigen. Het achterste deel van de oplegger kan desgewenst tot ca. 2 meter uitgeschoven worden. Een lier, en een hydraulisch aggregaat behoren hier tot de mogelijkheden.




3 assige gestuurde stenentrailer uit hoogsterkte staal, voorzien van vaste kraan opstelling en zijkleppen uit 1 geheel. De laatste 2 assen zijn hier electrisch/hydraulisch gestuurd door een VSE systeem met nabesturing.




3-assige "kattenrug" oplegger waarvan alle assen gestuurd zijn door ESVE's eigen stuursysteem.




3 Assige zware heftruck oplegger. Deze gestuurde oplegger is speciaal ingericht voor transport van heftrucks, en is o.a. voorzien van een lier, hefbare vloer en een zware 20-tons achterklep. Ook het achterportaal kan worden verbreed naar ca. 3m voor het laden van brede machines, dit alles door ESVE in eigen huis ontwikkeld.




Deze 3 assige, gestuurde en uitschuifbare semi-dieplader, is weer een typisch voorbeeld van het bouwen naar klantwens.
De combinatie van uitschuiven, na-besturing en het toevoegen van aluminium zijkleppen en grote opbergkisten maakt deze trailer voor de klant optimaal inzetbaar.




Deze 3 asser is speciaal ontwikkeld om als LZV en als bouwstoffen trailer te fungeren. Door het achterdeel (met de koppelschotel) uit te rusten met een speciaal frame ontstaat een volledig vlakke vloer met kraanrails. Het frame wordt hier met twistlocks geborgd.




ESVE Light 3-assige stenenoplegger vervaardigd uit Strongbuild St-70. Deze stenentrailer is voorzien van een gedwongen stuursysteem op de 2e en 3e as waardoor deze uiterst wendbaar is. Tevens is er een EBS systeem  voorzien van een "smartboard" gemonteerd, waarmee actuele voertuig data uitgelezen kunnen worden. Bovendien zijn in dit systeem praktische hulpmiddelen zoals een "wegrijhulp" geintegreerd.




Ook het volledig in eigen huis bouwen van B-E trailers is een kenmerk van de veelzijdigheid van ESVE. Deze autotransporter is voorzien van een speciale gestroomlijnde opbouw, een hydraulische achterklep en een lier.




3 Assige robuuste stenentrailer. Deze trailer is gebouwd in opdracht van een klant uit Noorwegen. ESVE bouwt hier, indien nodig, geheel volgens de desbetreffende regelgeving voor dat land, zo gaan er ook regelmatig trailers naar Amerika en naar delen van Azie.